Vizualni identitet poduzeća je put do uspjeha

Svako poduzeće želi se istaknuti na danas prenatrpanom tržištu. Konkurencija je velika i svaka od njih želi imati što veći broj kupaca kako bi ostvarila velike prihode. U moru poduzeća istih djelatnosti poduzetnici posežu za različitim marketinškim trikovima kako bi privukli potencionalne klijente. Ljudi su vizualna bića i prije će zapamtiti kako izgleda logo ili logotip neke tvrtke nego cijeli naziv i ono čime se ista bavi. Što potvrđuje onu poznatu poslovicu da slika vrijedi više od tisuću riječi. Najveće kompanije svijeta upravo su najprepoznatljivije po njihovom izgledu loga bez da se uopće napišu njihova imena. Upravo ova činjenica govori o važnosti izgleda loga koji može preuzeti cijeli vizualni identitet tvrtke te time utjecati na njezin uspjeh na tržištu.

Logo ili logotip?

Logo je grafičko rješenje. Može se sastojati od samog znaka, teksta ili kombinacije oba. Logotip je element koji vizualno predstavlja tvrtku. Na primjer Nike ili Apple upravo su najprepoznatljiviji po izgledu njihova logotipa. Logotip može biti izrađen tipografski ili kao simbol. Pojam tipografski znači da on ne sadrži nikakve grafičke elemente nego se sastoji isključivo od riječi. Često pojmovi logo i logotip zbunjuju ljude. Koja je razlika između ovih pojmova? Ona u praksi ne postoji, a u hrvatskom jeziku se logotip najčešće koristi kao sinonim riječi logo.

Zašto je logotip bitan dio svake kompanije?

Logotip predstavlja tvrtku u cijelosti i pomaže ljudima pri pamćenju i prepoznavanju brenda. Osim što predstavlja tko ste, on objašnjava Vaše područje djelatnosti i što ljudi mogu očekivati od Vas. Ljudima nesvjesno privlači pozornost sve ono što odskače od uobičajenoga i razlikuje se od drugih. Jedinstveni dizajn logotipa pomažu u tome da se neka kompanija istakne. Psihologija boja igra veliku ulogu prilikom izrade logotipa jer svaka boja u osobi može izazvati određene emocije. Pomoću loga se gradi lojalnost prema brendu koja je izrazito bitna u marketinškome i poslovnome svijetu.

Izrada logotipa

Danas je veliki trend u izradi logotipa minimalizam. Pomoću što manje elemenata želi se prenijeti što više toga. Nepobitno je da pravilan odabir i kreacija logotipa pridonose prepoznatljivosti kompanije s toga je bitno posvetiti mnogo vremena i truda u njegovu izradu. Kako bi dizajner kreirao što bolji logotip mora razgovarati s klijentom o njegovim željama i potrebama poduzeća. Prilikom kreiranja logotipa uvijek postoje skice i nekoliko vizualnih rješenja prije nego se napravi ono završno.

Klijent dobije nekoliko vizualnih rješenja logotipa i odabire ono koje mu najviše odgovara. Nakon toga radi se nekoliko verzija rješenja logotipa koje je klijent odabrao kako bi se pronašlo ono finalno. U tim verzijama najčešće se rade sitne preinake kao što je promjena boja.

Finalno rješenje logotipa postaje sastavni dio vizualnoga identiteta poduzeća čime preuzima veliku ulogu u brendiranju. Njegov utjecaj je toliko velik da kada se on modernizira ili promijeni nakon nekog vremena, kompanija može izgubiti svoje klijente jer ljudi ne vole velike promjene ako im nešto odgovara.

Logo se radi pomoću vektorske grafike što znači da se može prilagoditi svim podlogama i njihovim veličinama bez gubitka kvaliteta. Može se smanjiti i povećati bez problema. On se stavlja na račune, rokovnike, posjetnica i slične stvari koje se često koriste u poduzeću. Prilikom dizajniranja logotipa mnogi dizajneri nude i nekoliko primjera izgleda posjetnica kao sastavni dio paketa. Ovdje klijent također ima mogućnost odabira između nekoliko rješenja i mora odabrati ono finalno.

Logo ili logotip predstavljaju svoju kompaniju. Stvaraju lojalnost prema brendu i svojim izgledom privlači nove potencijalne klijente te zadržava postojeće. Svako poduzeće mora promisliti o izradi logotipa i njegovoj promjeni jer on uvelike može utjecati na njegov uspjeh.

Otvorili ste novo poduzeće, a nemate definirani vizualni identitet? Logotip koji koristite nije više u trendu? Želite li promijeniti izgled logotipa tu smo za Vas. Nudimo usluge dizajniranja logotipa i ostalih rješenja vezanih uz vizualni identitet poduzeća. Kontaktirajte nas putem naših web stranica www.git.hr i www.pecati.com.