Vizitkarte

Vizitkarta, vizitka ili posjetnica je komad papira standardiziranog formata koji sadrži podatke o nekoj osobi ili poduzeću. Vizitkarte se pretežno koriste u poslovnom svijetu kao sredstvo razmjene podataka tijekom poslovnih susreta. Poslovne vizitkarte sadrže poslovne podatke o pojedincu i/ili poduzeću, a dijele se tijekom formalnog upoznavanja kao dio poslovne kulture.

Vizitkarta nije samo alat za prijenos informacija o pojedincu i/ili poduzeću već predstavlja mogućnost povezivanja s potencijalnim poslovnim partnerima. Dobra poslovna vizitkarta je upečatljiva i može ojačati brand Vašeg poduzeća.

Povijest vizitkarta

Vizitkarte danas možda uzimamo zdravo za gotovo no one zapravo imaju dugu i istaknutu povijest koja se proteže stotinama godina unatrag.

U Kini se u 15. st. javljaju posjetiteljske kartice (eng. Visiting Cards), odnosno posjetnice kojima se najavljivala nakana da se posjeti nečije kućanstvo. Posjetnice su se ostavljale na vratima kućanstva, što je omogućilo stanovniku kućanstva da odluči želi li zakazati sastanak posjete ili ne.

U 17. st. u Europi javljaju se tzv. kartice za pozivanje (eng. Calling Cards). Ovakve kartice su korištene od strane gospode da ustupe u kontakt s damama. Gospoda je kartice za pozivanje prezentirala kućanstvu dame s kojom su željeli stupiti u kontakt. Dizajn kartice je bio bitan faktor u ovom periodu i mogao je utjecati na položaj osobe u društvu.

Krajem 17. st. i početkom 18. st. pojavile su se trgovinske kartice (eng. Trade Cards) koje su preteča današnjih vizitkarta. Trgovinske kartice koristile su tvrtke za uspostavu trgovinskih odnosa i izgradnju imena tvrtke, a dijelile su se na javnim područjima kao što su trgovi ili tržnice. Trgovinske kartice su bile toliko ozbiljno shvaćene da se potpisana kartica smatrala pravno obvezujućim ugovorom.

Krajem 18. st. i tijekom 19. st. javljaju se poslovne vizitkarte (eng. Business Cards) kakve danas poznajemo. Vizitke postaju promotivni alat poduzeća, a s obzirom na industrijsku revoluciju počinju se masovno proizvoditi.

Danas, vizitke dolaze u svim mogućim oblicama. Iako neke kulture imaju jaku etiku glede vizitkarta, mnoge tvrtke ih smatraju bitnim marketinškim alatom.

Kultura vizitkarta

Vizitkarta, vizitka ili posjetnica je alat poslovanja koji sadrži osobne podatke o pojedincu i/ili poduzeću, te to otprilike vrijedi svugdje u svijetu. Kada je u pitanju njihova svrha, isto je od kulture do kulture, koriste se za razmjenu informacija i podataka.

Postoje razlike kod razmjene vizitkarta u različitim kulturama diljem svijeta. Poznavanjem etiketa različitih zemlja u kojima poslujete vam može pomoći da ostavite dobar prvi dojam na poslovnog partnera ili potencijalnog kupca. Ono što je još važnije da ćete pokazati poštovanje prema ljudima u tim zemljama prateći njihovu kulturu.

U SAD-u, Velikoj Britaniji, Zapadnoj Europi i Australiji razmjena vizitkarta nema posebno značenje, ali za mjesta poput Japana, Kine i Bliskog Istoka postoji cijela ceremonija kod razmjene ovih kartica.

Kultura razmjene vizitki u Japanu uključuje određenu ceremoniju. U Japanu se razmjena vizitki smatra pokazateljem časti i poštovanja. Ukoliko prihvaćate vizitkartu od nekoga, smatra se pristojnim i profesionalnim da ju prihvatite s obje ruke, naklonite se i izrazite zahvalnost. Također, nepristojno je prihvaćenu vizitkartu odmah spremiti u džep. Umjesto toga, pregledajte vizitkartu i malo ju prokomentirajte, a zatim ju odložite u novčanik ili na mjesto gdje se ne može oštetiti. Kada vi dijelite svoju vizitkartu, uradite to s obje ruke i naklonom. U Japanu se vizitikarta smatra produžetkom osobe i na taj način ju je potrebno prezentirati. Veliki utjecaj na prezentaciju ima vizualni izgled vizitki, odnosno dizajn vizitki i kvalitetna izrada.

Kultura razmjene vizitki na Bliskom Istoku nema toliko pravila poput kulture u Japanu. Prilikom predstavljanja vizitke treba imati na umu da se to uradi desnom rukom, a ne lijevom.

U Indiji se vizitke ne koriste samo u poslovnom okruženju, već ih je moguće koristiti u društvenim okruženjima i drugim neposlovnim situacijama. Kao i na Bliskom Istoku, dobra je praksa predstaviti svoju vizitkartu desnom rukom. Razlika između vizitki u Indiji i ostatku svijeta jest u informacijama koje se stavljaju na karticu. Veliki se naglasak daje na akademska postignuća, stoga se preporučuje da se na vizitki nalaze sve diplome i certifikati koji pokazuju vaše kvalifikacije.

Kultura razmjene vizitki u Kini je dosta slična onoj u Japanu. Dobra je praksa pregledati pažljivo svaku vizitku koju dobijete, te ju prihvatiti i ponuditi s obje ruke. Ukoliko želite ostaviti dobar dojam u Kini, svoje informacije na vizitki prevedite u kineski dijalekt na poleđini kartice. Ako želite ići korak dalje, možete dodati svojoj vizitki crvenu ili zlatnu boju koje se smatraju sretnim bojama u kineskoj kulturi.